SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Thursday, November 7, 2013

PENGAJARAN HIMPUNAN AWAL SURAH AL-HAQQAH


Adapun balasan yang akan dikenakan kepada pihak-pihak tertentu dalam kalangan manusia, adalah akibat pekerjaan mereka yang membawa akibat memparahkan peristiwa Al-Haqqah. Mereka itu sama ada yang berada pada peringkat kepimpinan, penjawat-penjawat awam bahkan sehingga kepada rakyat jelata, telah terlibat dalam suatu polisi kehidupan sehingga mengakibatkan pencemaran-pencemaran yang teruk, terus sahaja berlaku. 


Peristiwa satu kejatuhan yang menggegarkan bumi ini, tetap akan berlaku juga suatu masa nanti. Oleh kerana kejatuhan itu berlaku pada masa bumi ini telah dicemari, kejadian-kejadian penderaan secara berterusan akan terjadi kepada setiap hidupan yang terdapat di permukaan bumi ini. Penderaan seperti itu adalah merupakan ulangan peristiwa yang telah berlaku ke atas golongan ingkar suatu masa dahulu, sebagai akibat pekerjaan mereka sendiri yang membawa kerosakan.


Masalahnya, sebahagian manusia masih kekal mengingkari perkhabaran sedemikian, yang tetap bakal terjadi suatu masa nanti sebagaimana mereka mengingkari wahyu Tuhan, seperti surah Al-Haqqah itu sendiri. Mereka lebih mempercayai perkhabaran Nostradamus dan juga perkhabaran ahli-ahli environmentalis yang sebenarnya cuba menjadi hero dalam menentukan masa kejadian pada masa akan datang.




No comments:

Post a Comment

Popular