SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Saturday, October 4, 2014

KEJADIAN YANG DIRENCANAKAN


Huraian yang dilakukan oleh penulis tentang peristiwa yang disebutkan sebelum ini sempena ayat-ayat tertentu dalam Al-Quran adalah menjurus kepada tanggapan sebagai suatu keadaan yang tidak dapat dielakkan, ataupun secara ringkasnya mudah difahami sesuatu yang sudah ditakdirkan Tuhan. 

Peristiwa kekalutan alam yang berlaku di atas permukaan bumi ini seolah-olah berlaku secara kebetulan atas kejahilan manusia selama ini menyingkirkan bahan-bahan merbahaya secara berlebihan ke persekitaran mereka. Sebenarnya, semua kejadian ini bukan berlaku secara kebetulan dan bukan juga perancangan besar-besaran secara sengaja oleh umat manusia secara keseluruhannya.

Manusia telah melalui proses perindustrian sejak 200 tahun dahulu selepas zaman Renaissance dan pada penghujung kejatuhan empayar di bawah kekuasaan kekhalifahan. Masyarakat Barat pada ketika itu telah bersedia sepenuhnya menerajui dunia, telah mempelajari sesuatu yang besar daripada sumbangan ketamadunan Islam. Pada masa yang sama umat Islam menjadi semakin lemah akibat pertelingkahan sesama mereka tentang agama dan mereka telah melupai kepentingan ilmu dan pendidikan yang harus sentiasa disesuaikan dengan perubahan zaman. Satu demi satu dinding penahan umat Islam mulai dirobohkan sehingga akhirnya Baitul Muqaddis jatuh ke tangan penjajah Barat.

Kejatuhan Baitul Muqaddis kali pertama sebelum keruntuhan kerajaan Uthmaniyah di Turki menjadi titik mula kepada peristiwa yang menyayat hati seluruh umat Islam. Bermula daripada kehilangan wilayah satu demi satu, kemudian diikuti oleh penjajahan demi penjajahan, harta umat Islam dirompak melalui monopoli kapitalis, kini maruah umat Islam semakin dicemari dan bilangan umat Islam yang murtad, menggadaikan aqidah semakin bertambah ramai. Agama yang dibawa melalui Muhammad RasululLah S.A.W. serta didokong oleh para sahabat R.A.H.M yang mengorbankan harta benda, nyawa serta menempuh rasa derita semasa permulaan dakwah akhirnya mulai dilupakan begitu sahaja.

Sebenarnya perkara sedemikian bukan sahaja berlaku kepada umat Islam, bahkan kepada penganut Kristian. Mereka yang pada asalnya menguasai Baitul Muqaddis atas nama perjuangan agama serta pembebasan Jurusalem akhirnya juga tersasar daripada matlamat perjuangan mereka. 20 tahun setelah penaklukan Jurusalem, sebahagian daripada tentera Salib telah menemui perpustakaan besar di bawah tapak Masjid Al-Aqsa iaitu buku-buku tentang pengamalan sihir Kabbalah Yahudi silam. Buku-buku yang diperolehi dari period kekuasaan kerajaan Babel di Iraq telah dijadikan amalan mistik sihir oleh kumpulan rahsia yang menggelar diri mereka The Knights of Solomon Temple atau ringkasnya Knights Templer yang pengamalan mereka semakin jauh menyimpang daripada ajaran agama Kristian.

Mereka cuba mengelirukan umat ini seolah-olah mereka mempelajari pengamalan sihir sedemikian daripada Nabi Sulaiman A.S. dan mereka ingin menunjukkan bahawa mereka berjuang pada jalan yang benar untuk menjagai rumah suci Tuhan iaitu Baitul Muqaddis. Setelah terbuka rahsia kumpulan ini melalui pengamalan pelik pengikut-pengikut mereka yang mengamalkan sihir, hubungan seks bebas serta kegiatan homoseksual, akhirnya sebahagian daripada ahli kumpulan ini telah dijatuhi hukuman mati oleh kerajaan Perancis dengan cara membakar mereka hidup-hidup dan harta benda mereka telah dirampas.

Namun hal demikian tidak terhenti di situ. Setelah tamat Perang Dunia Pertama, Switzerland telah diisytihar sebagai sebuah negara berkecuali dan bebas. Sebahagian ahli kumpulan Knights Templer yang tidak dapat dikesan, telah melarikan diri dan mula melaksanakan aktiviti perniagaan mereka di bawah perlindungan negara Switzerland. Mereka telah menubuhkan sistem perbankan berasaskan riba dan berjaya mengumpul dana yang besar daripada aktiviti-aktiviti gelap di seluruh dunia. Bermula dengan umpanan harta, mereka telah merancang sehingga menumbangkan kerajaan beraja Perancis dan mengambil peranan mempengaruhi kerajaan Amerika Syarikat. Kumpulan ini memainkan peranan yang amat besar sehingga dapat mengumpan sebahagian besar usahawan-usahawan Yahudi untuk menyimpan wang dalam bank-bank yang mereka wujudkan di Switzerland. Kebanyakan kaum Yahudi pada ketika itu, berada di Jerman dan Poland serta bertebaran secara merata di Eropah Timur. Yahudi, yang menguasai ekonomi Jerman akhirnya terumpan perangkap kumpulan Knights Templer sehingga mendatangkan bencana ekonomi kepada rakyat Jerman. 

Seterusnya kumpulan Knights Templer di bawah percaturan keluarga Rothschild dan Rockefeller, secara rahsia telah membiayai Hitler untuk membunuh bangsa Yahudi dan berusaha menghapuskan mereka di seluruh dunia pada peristiwa Perang Dunia Kedua (2:85). 

 Rockefellar : Musuh umat manusia sejagat.

Tujuan mereka tidak lain dan tidak bukan, adalah untuk merampas seluruh harta Yahudi bagi meneruskan agenda mereka menguasai negara-negara lain. Usaha ini dilakukan secara berhati-hati dan mereka sering menukar strategi supaya mereka tidak dikesan datang daripada kumpulan yang sama. Kini mereka bergerak di bawah nama keluarga atau kumpulan Bilderberg. Dengan melebarkan pengaruh mereka ke seluruh dunia, mereka telah menumpang pengaruh kerajaan Britain di bawah pengaruh Queen Elizabeth selaku kuasa proksi sehingga tertubuhnya kumpulan Rotory Club di negara ini dan bergerak atas nama pertubuhan kebajikan, untuk mengumpul ahli daripada kumpulan orang ramai. Kepada kumpulan elit, mereka telah menyediakan pertubuhan Freemason dan sanggup bekerja keras untuk menjaga kepentingan jawatan yang disandang ahli mereka yang memegang jawatan penting peringkat negara. Di mana-mana jua, mereka banyak mempengaruhi ahli-ahli politik kerajaan sama ada daripada peneraju atau kumpulan pembangkang. Di negara-negara yang kebebasan kapitalis diamalkan, mereka memainkan peranan sebagai penyumbang dana untuk tujuan pelaburan besar yang melibatkan pasaran saham serta pasaran kewangan dan mereka mengambil kesempatan ini untuk mempengaruhi polisi pemerintahan negara terbabit. 
Perbandingan Indeks Pasaran Saham Sebelum Perang Dunia Ke-2 dan 
Sebelum Perang Dunia Ke-3,  menunjukkan suatu keserasian seolah-
olah agenda dunia ini adalah menurut acuan rancangan pihak tertentu

Mereka akan mengambil kesempatan atas apa sahaja isu asalkan mereka memperolehi keuntungan. Terkini, mereka telah menekan Bank Dunia supaya mengarahkan negara-negara dunia memperkenalkan cukai karbon atas firma-firma negara mereka atas alasan untuk mengimbangi masalah perubahan cuaca. Kekuatan pengaruh mereka di Amerika Syarikat telah membawa kepada kejadian pembunuhan Presiden Amerika Syarikat iaitu J.F. Kennedy dan perancangan peristiwa 11 September untuk memulai peperangan atas nama keganasan. Percayalah wahai pembaca budiman, kini mereka telah merancang suatu peperangan besar abad ini yang melibatkan kuasa-kuasa besar dunia atas nama keamanan. Tujuan mereka adalah untuk mendapatkan keuntungan berlipat ganda daripada penjualan senjata supaya negara-negara tertentu bersedia dengan kelengkapan peperangan. Adakah mereka akan berjaya? Mereka mengambil kesempatan atas sikap kegelojohan manusia yang inginkan status kekayaan.

Kes Pembunuhan J.F.K tak pernah selesai.
Akibatnya, kewujudan golongan ahli
teori konspirasi telah memberi ilham mengapa 
kejadian sedemikian berlaku.


No comments:

Post a Comment

Popular