SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Monday, May 30, 2016

SEBAB-SEBAB KEHINAAN YANG MENIMPA MEREKA


ﺍﻭﻟﺌﻚﻣﺎﻛﺎﻥﻟﻬﻡﺍﻥﻳﺪﺧﻠﻮﻫﺎﺍﻻﺧﺎﺋﻔﻴﻦ
ﻟﻬﻡﻓﻰﺍﻟﺪﻧﻳﺎﺧﺰﻯﻭﻟﻬﻢﻓﻰﺍﻷﺧﺮﺓﻋﺬﺍﺏﻋﻈﻴﻢ

Mereka itu, (sepatutnya) tidaklah telah adalah ia bagi mereka bahawa mereka memasuki akannya melainkan (dengan) ketakutan. Bagi mereka pada dunia ini kehinaan dan pada akhirat pula azab yang besar.

Orang-orang yang demikian, tidak sepatutnya masuk ke dalam masjid-masjid itu melainkan dengan rasa penuh hormat dan takut kepada Allah (bukan secara yang mereka lakukan itu). Mereka (dengan perbuatan itu) akan beroleh kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka mendapat azab seksa yang amat besar.


Mereka yang mengasingkan diri meninggalkan rumah ibadat yang telah dirampas tentunya akan memandang hina golongan perampas berkenaan. Perampasan yang telah berlaku bukan sahaja atas harta Tuhan, bahkan juga bertujuan mencegah aktiviti penyampaian ayat-ayat Tuhan secara terbuka, yang tujuannya supaya umat terus berkeadaan jahil yang berpanjangan.

iv.   Penjawat Agama Mereka Adalah 
       Golongan Yang Sehabis Zalim

Terdapat sebuah hadith RasululLah S.A.W. yang menyatakan bahawa pasti akan sampai kepada manusia suatu zaman yang, tidak kekal Islam pada seseorang melainkan hanya sekadar pada namanya iaitu mereka sebenarnya bukan beragama Islam ataupun keislaman mereka sebenarnya tidak diterima. Tidak juga Al-Qur’an melainkan untuk bacaan di majlis-majlis rasmi belaka iaitu Al-Qur’an tidak dibaca dengan sebenar-benar bacaan melainkan sekadar bacaan dendangan. Masjid-masjid mereka pada hari itu meriah, walhal ianya suatu yang runtuh daripada petunjuk Tuhan dan ulama-ulama mereka pada hari itu adalah sejahat-jahat ulama di bawah kulit langit. Daripada ulama-ulama berkenaan akan timbul fitnah dan kepada ulama-ulama berkenaan fitnah itu akan kembali...
Sistem Kehidupan Yang Ada Sekarang Ini...
"Self-Destructive"





No comments:

Post a Comment

Popular