SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Tuesday, December 31, 2013

MENYINGKAP KEHIDUPAN DI DUNIA SEBELUM KEJADIAN AL-HAQQAH


Peristiwa Al-Haqqah yang melibatkan kejatuhan subjek dari angkasa adalah suatu yang tidak dapat dielakkan. Kerosakan yang berlaku lanjutan peristiwa Al-Haqqah adalah disebabkan oleh kerja-kerja manusia sendiri yang selama ini telah membawa ketidak seimbangan yang besar terhadap alam kediaman ini. Sebelum berlaku kejadian itu yang tentunya meninggalkan kesan besar kepada alam kediaman ini, marilah kita sama-sama menikmati dan mengamati alam ciptaan Tuhan ini, yang masih lagi dapat disaksikan indah pada waktu ini. 

Menyedari hakikat ini, akan menjadikan kita sebagai hamba yang tahu bersyukur kepada Tuhan terhadap limpah rahmat yang kita nikmati selama ini. Semua yang dapat kita saksikan, nikmati dan yang dapat kita ambil daripada alam ini, adalah merupakan suatu agenda besar Tuhan. Keadaan alam kehidupan ini yang begitu indah dan stabil, adalah merupakan agenda Tuhan Yang Maha Pemurah. Sempena dengan itu, marilah kita amati sedikit sebanyak daripada beberapa ayat awal Surah Al-Rahman, yang menunjukkan bagaimana keseimbangan sejak sekian lama, telah Tuhan sediakan, sebelum manusia melakukan perkara kerosakan. 

Kita dengar dahulu beberapa pesanan yang menyingkap tentang alam kediaman ini serta sebahagian kehidupan sosial kita, sebelum kedatangan kerosakan total kepada kehidupan manusia yang akan diperjelas lagi dalam Surah Al-Ma'arij.


"Keajaiban Ciptaan Tuhan"






No comments:

Post a Comment

Popular