SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Saturday, June 30, 2018

PENGAMATAN BANGSA JIN YANG KURANG JELAS



ﻓﻠﻤﺎ ﺧﺭ ﺘﺒﻴﻨﺕ ﺍﻠﺟﻥ

Maka tatkala, telah tumbang ia, telah sungguh jelas ia oleh bangsa jin

Maka apabila ia tumbang, ternyatalah kepada golongan jin itu

Bangsa Jin Tidak Dapat Memerhati 
Alam Nyata Dengan Jelas

Tempoh yang begitu lama berlalu setelah kewafatan Nabi Sulaiman A.S. terjadi, telah menjadi panduan buat kita untuk mengetahui bahawa bangsa jin sebenarnya tidak dapat memerhatikan alam nyata kediaman manusia dengan jelas. Mereka hanya menaruh minat tentang apa yang mereka minat dan mengabaikan sesuatu yang bukan merupakan minat mereka untuk mengetahui. Pada zaman nabi Sulaiman A.S., tumpuan mereka adalah melakukan kerja yang diperintahkan oleh baginda dan bukannya terhadap keadaan baginda itu. Pada masa ini, sikap dan perlakuan jin ini dapat diperhatikan dalam kes-kes kerasukan yang seringkali terjadi. Bangsa jin yang merasuk tubuh manusia, tidak tahu bagaimana caranya menjaga kebersihan tubuh manusia yang dirasuk. Mereka menunjukkan perlakuan yang buruk seperti memakan makanan secara gelojoh dan sesetengahnya pula sanggup menghambat haiwan-haiwan kecil seperti serangga dan ulat untuk dijadikan makanan. Mereka tak habis-habis menunjukkan sikap reptilia mereka.  Semasa berlaku kes-kes kerasukan kepada manusia, seringkali bangsa jin menunjukkan sikap kebodohan mereka sendiri. Mereka takutkan sesuatu yang kebanyakan manusia tidak takut seperti siraman air jampian. Bukan sahaja ayat-ayat yang dibacakan daripada Al-Qur’an, bahkan juga ayat-ayat yang dibaca daripada Bible, Torah dan daripada kitab silam seperti kitab Veda. 

Ayat-ayat dari kitab Bible juga dapat
dibaca untuk memulihkan kerasukan.

Perancangan Rapi Untuk Menguasai 
Bangsa Manusia

Namun bangsa jin merupakan bangsa yang amat sukar melepaskan diri daripada sikap kesombongan. Atas sebab kesombongan, mereka berusaha menyampaikan manusia kepada persangkaan mereka. Dalam banyak pengalaman berurusan dengan bangsa jin, mereka seringkali menampilkan sikap supaya manusia bermusuhan sesama sendiri. Sikap ini telah terserlah sejak dahulu lagi sehingga telah mencetuskan peristiwa besar dalam sejarah kehidupan manusia. Pada bahagian akhir daripada ayat ini akan dijelaskan bagaimana tipudaya Iblis telah mengakibatkan negeri Sabak telah dilanda kemusnahan. Pada zaman ini, sistem ekonomi berasaskan riba dan pajakan, yang amat-amat digalakkan oleh Iblis, telah digunakan secara meluas dalam sistem ekonomi manusia. Mereka daripada bangsa jin telah mengetahui secara mendalam tentang kesudahan ekonomi sedemikian dan telah merancang sesuatu untuk menganiaya umat manusia.

Fenomena histeria sehingga membawa kerasukan, kesan kemabukan sistem ekonomi kapitalis berasaskan riba dan pajakan, telah dijangka akan melanda umat manusia seluruh dunia secara besar-besaran, dalam sedikit masa lagi. Mereka daripada bangsa jin, akan mengambil kesempatan ini, ketika manusia mengalami keadaan ‘stress’ berpanjangan akibat cuba memenuhi tuntutan kehidupan yang semakin mendesak. Pada zaman ini telah wujud fenomena yang dikenali sebagai ‘hubbul a’ishi’, iaitu suatu bentuk kemabukan kehidupan. Manusia terkejar-kejar mengejar kehidupan, keluar pagi-pagi pulang petang-petang … hujung bulan dapatkan gaji untuk dihabiskan demi membayar hutang. Telah wujud pelbagai bentuk permasalahan sosial sehingga fitnah kehidupan turut mengenai mereka yang beragama.


Iblis telah membuat manusia menjadi sibuk,
seolah-olah mereka tikus-tikus eksperimen
yang mengejar gembira.

No comments:

Post a Comment

Popular