SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Thursday, May 24, 2018

PENOLAKAN SAINTIS TENTANG TEKNOLOGI UFO


Mengapakah Saintis Sering Menolak 
Sebarang Idea Tentang Makhluk Asing?

Kerana penemuan-penemuan mereka tentang hukum-hukum ilmu yang mereka perolehi, ditafsirkan secara tak canggih. Hukum-hukum saintifik yang mereka perolehi, sebenarnya dapat diterima sebagai benar dan sahih. Tetapi apabila mereka cuba mentafsir hukum saintifik yang mereka perolehi itu, mereka jadi keliru. Sebenarnya mereka meletakkan had tentang keupayaan berfikir mereka sendiri. 

Contohnya, apabila mereka hasilkan sebuah pesawat udara, yang mereka fikirkan adalah tentang kandungan tenaga yang tersimpan dalam bahan bakar yang dibekalkan. Kemudian mereka buat kiraan tentang jarak yang mampu dilalui oleh pesawat berkenaan melalui kalkulator khusus mereka. Kajian demi kajian dijalankan hanya menjurus kepada penjimatan penggunaan bahan bakar seperti mengubahsuai bahanapi yang digunakan dan juga rekabentuk pesawat supaya lebih larus dan ringan. Mereka tidak pernah memikirkan langsung yang sisa bahan bakar, dapat digunakan semula untuk menjana tenaga yang lebih tinggi. Demikian itulah cara mereka membatasi keupayaan berfikir mereka sendiri – kerana terikat dengan peraturan “tenaga yang telah digunakan akan lenyap ke persekitaran dan tidak akan dapat diambil kembali semasa penerbangan itu berlangsung”. Mereka menyamakan sisa daripada bahan bakar yang telah digunakan, menempuh nasib yang sama seperti tenaga yang telah digunakan. Akibatnya pesawat udara yang mereka hasilkan, tidak pernah sampai ke angkasa lepas.

Apabila dikatakan terdapat penemuan yang menyatakan tentang sebuah pesawat dapat bergerak terlalu laju dan dapat bertahan di udarakasa dalam tempoh yang sangat lama, tiba-tiba sahaja mereka menolak. Pelbagai hujah yang kononnya bernilai saintifk telah digunapakai untuk tujuan menyangkal. Bukan salah hukum saintifik tetapi yang salah adalah kaedah pendekatan hujah yang disangkakan bernilai saintifik.

Kerana mereka membataskan keupayaan berfikir mereka sendiri, sebenarnya hal seperti itu menyerlahkan sifat tidak bersyukur mereka kepada Tuhan. Tuhan telah mengurniakan kepada manusia daya berfikir yang hebat tetapi kebanyakan kehebatan itu tidak dimanfaatkan dengan wajar. Mereka gunakan kehebatan itu untuk menghasilkan senjata pemusnah besar tetapi mereka sendiri gagal menggunakan senjata itu semau-mau mereka. Mereka khuatirkan pihak lain akan turut menggunakan senjata seperti itu ke atas mereka sehingga memusnahkan semua pihak. Kesudahannya, senjata itu menjadi beban kepada diri mereka sendiri kerana mereka harus menguruskannya secara rapi.

ﺍﻋﻣﻠﻮﺍ ﺍﻞ ﺪﺍﻮﺪ ﺸﻜﺮﺍ ﻮ ﻘﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺪﻯ ﺍﻠﺸﻜﻮﺮ

Bekerjalah hai keluarga Daud, banyak bersyukur dan sedikit daripada hambaku syukur

Dan sangat sedikit daripada hamba-hambaKu yang bersyukur

Daripada surah Al-Jin, penulis ada menyatakan bahawa sebahagian teknologi bangsa jin harus dipelajari oleh manusia supaya mereka dapat menjadi hamba Tuhan yang bersyukur. Bangsa jin telah hidup ribuan tahun lebih dahulu dari manusia dan kini mereka telah mencapai suatu teknologi yang tidak dapat difikirkan oleh manusia sekurang-kurangnya buat masa ini. Memilih untuk menjadi hamba Tuhan yang bersyukur adalah suatu pilihan untuk bersungguh-sungguh. Iaitu bersungguh-sungguh dalam memanfaatkan segala bentuk kurniaan yang Tuhan telah berikan. Golongan bersyukur bukanlah mereka yang melakukan pembaziran. Mereka yang membazir adalah saudara syaitan sedang syaitan adalah mereka yang sangat kufur kepada Tuhan. Kufur terhadap nikmat dan pemberian Tuhan serta banyak melakukan pencemaran adalah kerja-kerja kekafiran.

Bukan sekadar pembaziran seperti pembaziran air dan tenaga elektrik, umat kini telah dipengaruhi untuk melakukan pembaziran dalam penggunaan baja sehingga permukaan bumi ini mengalami kerosakan yang ketara. Mereka melakukan pembaziran wang ringgit dengan cara mensedekahkan lebihan wang mereka kepada institusi berasaskan riba. Akibatnya, terdapat warganegara yang tak cukup makan dan pelbagai bentuk permasalahan sosial telah terjadi.

Dalam mendapatkan rumah-rumah kediaman, mereka melakukan pembaziran apabila semakin banyak bangunan-bangunan baru didirikan, tidak dapat dimanfaatkan. Mereka menjadi seperti angkut-angkut yang mengangkut tanah-tanah pembinaan. Menggulung dan membulatkan tanah-tanah berkenaan dengan anggota tangan hadapannya sambil dicampurkan dengan air liurnya. Kemudian ia memindahkannya untuk tujuan membina bilik-bilik tanah yang banyak. Kesudahannya, hanya satu bilik sahaja yang digunakan sementara bilik-bilik lainnya dibiarkan kosong. Seperti itulah manusia, sangat membazir dalam melakukan kerja-kerja pembangunan kediaman mereka.

Dalam beberapa ayat selepas ini akan ditunjukkan contoh bagaimana penduduk negeri Sabak suatu ketika dahulu telah melakukan kerja-kerja pembaziran sehingga mengakibatkan kerosakan besar tanah-tanah pertanian mereka. Mereka yang pada asalnya mendiami negeri yang baik serta Tuhan Maha Mengampuni akhirnya menerima nasib mendiami negeri yang buruk serta Tuhan yang memurkai.

Belumpun Sampai Ke Tahap Teknologi 
Nabi Sulaiman A.S. 

Berapa ramaikah pemandu dan penunggang kenderaan telah terkorban di atas jalanraya? Tak perlu dipersalahkan tentang jalan raya ataupun keadaan kenderaan yang dinaiki. Statistik menunjukkan kesalahan manusia itu sendiri menjadi penyebab utama kepada kemalangan di samping kecuaian mereka sendiri. Siapakah yang harus terlebih dahulu dijadikan ‘canggih’? Kenderaan atau manusia? Tidak dapat dibayangkan bagaimanakah penyalahgunaan akan terjadi sekiranya teknologi yang dicapai oleh Nabi Sulaiman A.S. telah berjaya dicapai oleh umat masakini.

Bilangan kenderaan meningkat, begitu juga dengan bilangan serta keadaan laluan jalanraya juga telah dipertingkatkan. Bahkan bilangan kemalangan juga turut meningkat. Kita kini berada di suatu zaman yang manusia amat menyukai keadaan tergesa-gesa. Mereka tergesa-gesa ke tempat kerja untuk menunjukkan persembahan yang baik dalam pekerjaan mereka kepada bos-bos mereka. Mereka keluar pagi-pagi pulang petang-petang, hujung bulan dapat gaji, pergi ke kaunter untuk membayar hutang. Apakah yang menjurus mereka bersikap sedemikian? Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana cuba memenuhi tuntutan hidup cara kapitalisme. Mereka menempuh zaman dengan peralatan semakin canggih, teknologi juga semakin berkembang tetapi manusia yang hidupnya hanya seperti robot berperasaan yang hanya tahu bekerja dan terus bekerja, semata-mata berusaha memenuhi tuntutan dan kehendak hidup. Mereka berbelanja dan terus berbelanja dengan wang yang tidak mereka miliki dan atas barangan yang tidak benar-benar mereka perlukan. Kesudahannya mereka menjadi hamba kepada hutang yang tidak pernah berkesudahan.




No comments:

Post a Comment

Popular