SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Friday, May 18, 2018

PELBAGAI PERINGKAT TAMATHIL


Peringkat-peringkat Tamathil Dari Zaman
Nabi Sulaiman A.S. Sehingga Kini 

Setelah kita mengetahui penggunaan tamathil yang diarah untuk direkacipta oleh Nabi Sulaiman A.S., kita harus dapat membayangkan tentang rekabentuk tamathil masakini dan pada masa akan datang. Tamathil yang digunakan harus dilengkapi dengan peralatan komunikasi untuk mudah dikawal. Rekaciptaan tamathil pada zaman ini yang berjaya dilaksanakan adalah berbentuk padu dan memiliki pergerakan anggota yang kelihatan statik. Ianya lebih dikenali sebagai robot, digunakan untuk melakukan kerja-kerja tertentu dan dapat bergerak menggunakan dua kaki. Negara kita harus bergerak selangkah lagi dalam bidang ini agar suatu masa nanti, kita memiliki tenaga kerja untuk melakukan kerja-kerja 3D tanpa mengharapkan tenaga kerahan dari rakyat negara luar.



Permulaan kepada kemuncak 
sebuah teknologi.

Kerja-kerja penyelidikan makhluk tamathil di luar negara telah sampai ke tahap penggunaan organ-organ tertentu yang dihasilkan secara bio-sintetik. Mereka dalam proses menyiap cyborg iaitu suatu rekaan separa robot dan separa manusia. Bahkan dalam hal ini telah terdapat teknologi pengubahsuaian genetik supaya ciri-ciri baka akan datang dapat dipilih sebelum satu kelahiran itu terjadi. Semua ini memerlukan kecanggihan dalam teknologi komunikasi dan juga pengawalan pergerakan sel-sel hidup melalui teknologi kejuruteraan bio teknologi molekular.


Saintis sekarang ini sedang berusaha mereka-
cipta tamathil dari diri mereka sendiri melalui
 bio-teknologi molekular. Kiranya gambaran ini
benar, makhluk tamathil yang lengkap pasti 
dapat direkacipta suatu hari nanti.

Persoalan Yang Mengejutkan.

Mungkinkah suatu tamathil dapat direkacipta menggunakan bahan-bahan bio-sintetik? Rekaciptaan patung-patung getah yang banyak dihasilkan pada masa ini adalah suatu gambaran petanda bahawa kajian lebih mendalam akan dilakukan untuk merekacipta robot berupa manusia dengan pelbagai fungsi. Penghasilan organ-organ tertentu menggunakan kaedah penyalinan fungsi tubuh merupakan langkah mula yang amat besar yang akan diteruskan dengan penyempurnaan fungsi organ. Sebagai contoh, dalam suatu rancangan National Geographic, mereka telah menunjukkan bagaimana organ jantung telah diusahakan untuk direkacipta semula menggunakan fungsi stem sel. Mereka hanya memerlukan tempoh masa yang panjang sebelum melihat hasil kejayaan rekaciptaan ini. Bagaimana pula dengan penghasilan organ-organ lainnya?

Penyambungan fungsi saraf dengan peralatan komunikasi melalui kawalan berkomputer adalah suatu contoh bagaimana individu yang cacat seperti lumpuh dapat dibantu untuk mendapatkan ‘anggotanya’ kembali. Sekalipun perkara ini merupakan suatu kemajuan dalam bidang kejuruteraan kesihatan, timbul pula bahana besar apabila manusia mengambil kesempatan ini untuk menghasilkan rekaciptaan-rekaciptaan untuk tujuan kelucahan sehingga dua pasangan yang tinggal berjauhan dapat disatukan secara maya melalui tamathil masing-masing. Bukankah perkara ini akan membuka peluang kepada syaitan untuk melaksanakan polisi hasutan ke atas manusia sehingga akan mendatangkan bencana yang berat terhadap kehidupan manusia sendiri? Berapa ramaikah pemimpin-pemimpin dunia telah diperangkap oleh Iblis melalui perangkap seks sehingga mereka melaksanakan polisi pemerintahan yang merosakkan kerana menuruti arahan Iblis?


Lihat bagaimana gambaran makhluk 
tamathil sedang disesuaikan dengan
tarian lucah, agar suatu hari nanti 
manusia menerimanya sebagai 
perkara biasa.

Hanya Suatu Gambaran?

Bagaimanakah suatu hari nanti, kiranya kajian-kajian yang dilakukan oleh manusia sekarang ini akhirnya dapat membuahkan hasil? Mereka akhirnya berjaya merekabentuk suatu tamathil berupa manusia melalui teknologi yang mereka perolehi. Sekalipun segala pergerakan sebenarnya dikawal, ianya akhirnya akan disalahguna untuk kepelbagaian bentuk jenayah. Bagaimanakah suatu hari nanti kiranya yang pergi bekerja setiap hari adalah makhluk tamathil seperti ini dan bukannya tuan-tuan punya badan sepertimana yang dipersembahkan dalam tayangan “Surrogate”. Wajarkah diwujudkan insuran kesihatan untuk tuan punya tubuh badan yang akan mengalami masalah kegemukan lantaran sering berada di kerusi malas masing-masing kerana terlalu lama mengawal makhluk tamathil?

Gambaran di bawah ini bukanlah maksud penulis untuk pembaca mempercayai kewujudan makhluk asing. Penulis sendiri ingin bertanya kepada pembaca iaitu adakah pembaca bersetuju kiranya makhluk tamathil seperti ini sebenarnya telahpun wujud sekarang ini?


Mungkinkah ini Makhluk Tamathil?


Futej kaedah pembedahan makhluk 'tamathil'
yang dikatakan dijumpai pada tahun 1947
berhampiran pesawat asing yang terhempas
berhampiran Roswell, Amerika Syarikat ini,
disahkan sebagai autentik oleh pakar-pakar.
Namun mereka menolak untuk menyebutnya
sebagai Alien. (Sila rujuk Wikipedia)




No comments:

Post a Comment

Popular