SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Thursday, June 23, 2016

SEJARAH PENGUASAAN POLITIK DAN AGAMA - SUATU AGENDA SILAM?


SUATU PERANCANGAN TELITI ATAU KEBETULAN?

i.    Simbol Pengkastaan Yang Telah Dirancang?
 Artifak Silam Dari Equador

Daripada penemuan arkeologi seperti ini, suatu persoalan timbul, adakah tatacara hidup melalui sistem pengkastaan ada sejarah perancangan teliti yang telah dirancang sejak sekian lama? Kiranya tidak, mengapa simbol seperti ini terdapat pada matawang USD1 yang dikeluarkan oleh Bank Persekutuan Amerika Syarikat? Adakah penemuan ini satu kebetulan atau sesuatu yang telah dijadikan kesempatan sebagai sebahagian rancangan konspirasi pihak-pihak tertentu?

Dan antara yang menarik perhatian adalah gambaran sebahagian konstilasi Orion atau Pemburu iaitu pada bahagian tali pinggangnya dan terdapat tulisan kuno yang dapat ditafsirkan oleh pakar arkeologi silam sebagai “Anak Pencipta Akan Kembali”. Gambaran piramid 13 tangga tak pernah siap, sebelah mata dan bintik-bintik tali pinggang Orion telah diketahui masakini sebagai simbol-simbol Masonik yang diwarisi daripada kerajaan silam. Mereka itu terlibat dalam penyembahan dewa-dewa.
 
Adakah logo agenda Masonik menggambarkan suatu
perancangan sangat lama atau merupakan suatu kesempatan?

ii.    Agenda Pengkastaan Untuk Menguasai
       Seluruh Pemerintahan Secara Halus

Bermula zaman Rainessence hingga tumbangnya kerajaan beraja di Perancis dan kekhalifahan Uthmaniyah di Turki adalah merupakan perancangan domino yang dibawa oleh golongan Masonik. Golongan ini sebenarnya memusuhi agama-agama samawi dan merencana makar yang jahat untuk merosakkan semua penganut agama berkenaan. Pusat pemerintahan mereka bermula dari Switzerland dan mereka memulai kekuatan mereka dengan menubuhkan institusi kewangan yang memulakan perniagaan berasaskan riba dan pajakan. Pelopor kepada pembentukan kerajaan Switzerland sendiri adalah gerakan Knight Templer yang dibentuk oleh tentera Salibi selepas 20 tahun  mereka menguasai Baitul Muqaddis. Oleh itu sejarah panjang yang membentuk gerakan ini ada kaitannya dengan amalan mistik sihir Kabbalah yang mereka pelajari daripada buku-buku sihir silam yang mereka temui di bawah bangunan perpustakaan Masjid Al-Aqsa.

Video perasmian terowong keretapi terpanjang di Switzerland.
Apa kaitan gambaran mata dalam persembahan mereka?

Kita tidak harus memandang bahawa mereka adalah pasukan yang paling hebat sehingga dapat dikatakan mereka berupaya menguasai dunia ini. Segala apa yang terjadi adalah menurut keizinan Tuhan. Apa yang terjadi melalui usaha mereka, hanyalah mengambil kesempatan atas permasalahan yang berlaku terhadap umat manusia setelah melalui proses sejarah yang panjang.

iii.    Keinginan Mereka Menguasai Dunia
        Melalui Kuasa Proksi

Bermula daripada usaha untuk merosakkan bangsa Arab melalui peperangan sesama mereka akibat daripada revolusi kebangkitan Arab (Arab Spring),  kumpulan ini telah menggunakan kekuatan senjata Amerika Syarikat sehingga terbentuknya suatu kuasa baru bagi mengisi lompong kuasa yang terbentuk. Muncullah gerakan ISIS yang mengambil kesempatan menyemarakkan peperangan yang membunuh sesama umat Islam. Gerakan ini yang melaungkan jihad di Syria dan Iraq, sebenarnya adalah perjuangan sisa Bani Umayyah untuk mendapatkan kekuasaan kekhalifahan mereka kembali.  

Selagi ISIS membunuh umat Islam, 
selagi itu ia dipersenjatai.








No comments:

Post a Comment

Popular