SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Saturday, March 24, 2018

SEJARAH NABI SULAIMAN A.S. MENUNDUKKAN BANGSA JIN


Sejarah Nabi Sulaiman A.S. dengan keupayaan baginda menguasai bangsa jin dengan izin Tuhan, adalah peristiwa silam yang dirakam melalui Al-Qur’an. Penulis melihat sesuatu yang berlaku masakini dengan penyaksian fenomena pelik-pelik adalah sesuatu yang harus dikaji dan bukannya dijadikan perkara yang dijauhi daripada pengetahuan orang ramai. Tiada jawapan mudah untuk diperolehi melainkan kiranya kita dapat merujuk kembali kepada kitab suci. Namun mengapakah selama ini perkara sedemikian tidak pernah dibincangkan secara mendalam melalui kitab suci? Untuk itu kita harus melihat kembali secara teliti, satu ayat demi satu ayat, satu perkataan demi satu perkataan, satu huruf demi satu huruf dan satu tandaan demi satu tandaan. Tujuannya adalah supaya kita temui jawapan seberapa hampir yang boleh, terhadap persoalan tentang bangsa jin pada masa Nabi Sulaiman A.S. Seterusnya kita akan dapat mengaitkannya dengan fenomena pelik-pelik yang terjadi masa kini.

Dalam beberapa blog sebelum ini, penulis ada menyelitkan beberapa gambar serta klips video, yang pertimbangan manusia masakini menganggapkannya sebagai sebahagian teori konspirasi. Suatu itu disebut sebagai sebahagian teori konspirasi, apabila tiada penjelasan mudah serta bernilai saintifik dapat diguna pakai untuk menjelaskannya. Namun apabila beberapa perkara ‘mistik’ itu cuba dijelaskan secara logik saintifik, tentunya akan terdapat penentangan terhadap penjelasan sedemikian. Penulis, dalam hal ini sebenarnya tidak pernah memaksa sesiapapun untuk menerima atau menolak ‘kenyataan’ sedemikian. Semuanya terpulang kepada pembaca sendiri untuk membuat penilaian secara analitik.

i.    Mengapa pihak berkuasa selalu memilih 
      untuk menolak teori konspirasi?

Berdasarkan pertimbangan rasional saintifik, sesuatu ini harus diterima berdasarkan fakta semata-mata. Sebagai contoh, peningkatan gas karbon dioksida di permukaan bumi berbanding sebelum ini – adalah suatu fakta. Namun fakta ini tidak pernah mencadangkan bahawa gas karbon dioksida adalah penyebab kepada perubahan cuaca. Akhirnya tindakan yang telah dilakukan adalah berdasarkan kepada cadangan bahawa "peningkatan kandungan gas karbon dioksida di udarakasa - menjadi penyebab kepada perubahan cuaca bumi". Kesudahannya, tindakan yang dilakukan itu masih juga tidak mendatangkan kesan ketara terhadap pemulihan bumi sehingga kini. Dalam hal ini, di samping fakta, teori juga haruslah diambil pertimbangan kerana tindakan sedemikian akan mendedahkan kita kepada kepelbagaian bentuk teori lain, yang diharap, salah satunya dapat diguna pakai kemudian hari nanti. Menyempitkan tindakan hanya kepada fakta, belum tentu dapat memberi penjelasan atau hasil yang memuaskan.

Dalam hal ini, penulis mencadangkan bahawa apabila pihak berkuasa cuba menutup sesuatu yang kemudiannya dikatakan sebagai sebahagian teori konspirasi, sebenarnya pihak berkuasa khuatir, apabila perkara sebenar cuba dijelaskan kepada seluruh ahli masyarakat, pelbagai bentuk kekalutan mungkin akan timbul. Apatah lagi kiranya sesuatu itu berkaitan dengan perkara kepercayaan beragama umat.

ii.   Teknologi Bangsa Jin Dan Kesempatan 
      Golongan Globalis

Puak globalis adalah mereka yang bercita-cita besar untuk menguasai bumi ini secara keseluruhannya. Pelbagai rancangan teliti telah dilakukan oleh mereka. Pelbagai bentuk rencana yang kita dapat kenal pasti seperti gerakan feminism dan liberalisasi, kesamarataan hak, pengenalan kepada penggunaan matawang maya dan pelancaran dana hijau, adalah merupakan rancangan awal untuk tujuan berkenaan. Mereka memerlukan asas kukuh supaya mereka dapat menguasai manusia secara total. Manusia diperhambakan melalui bebanan hutang yang sengaja diwujudkan untuk menyusahkan diri mereka sendiri kemudian hari. Melalui penggunaan matawang maya, capaian kepada kemudahan berhutang menjadi semakin mudah dilakukan. Akhirnya bebanan hutang yang teruk akan mengakibatkan terjadi pelbagai bentuk penindasan terancang sehingga mengakibatkan kehidupan manusia hanya seperti makhluk bernyawa yang tidak berperasaan. Apabila capaian terhadap keperluan asas semakin sukar diperolehi, akibat bebanan hutang berlebihan yang ditanggung oleh negara, maka akan terjadilah kekecohan. Negara tidak mempunyai pilihan melainkan memungut wang rakyat demi membayar hutang. Rakyat yang kekurangan wang dan kebolehan akses kepada makanan, akan mula melakukan jenayah dengan menganiayai sesama mereka. Kemuncak kekalutan yang berlaku seperti inilah... merupakan peluang yang ditunggu-tunggu oleh golongan globalis.

Pada zaman ini bukan tak cukup makanan
untuk rakyat makan. Mereka jadi tak cukup
makan bukan kerana tak cukup makanan, 
tetapi kerana bebanan hutang berlebihan.
(Inilah percubaan awal globalis yang
membuahkan hasil)

Perkara yang dilakukan oleh kerajaan-kerajaan dunia, dalam melakukan amalan ekonomi kapitalis menggunakan sistem matawang maya dalam masa terdekat ini, adalah langkah mula kepada proses globalisasi. Tidak akan berlaku sebarang kekalutan semasa proses ini mula dilaksanakan. Mereka akan memberi bantuan sepenuhnya terhadap negara-negara berkenaan, yang tujuan akhirnya supaya negara-negara berkenaan akan diikat melalui jumlah hutang yang tinggi. Apabila jumlah hutang rakyat, institusi-institusi serta hutang negara semakin meningkat, mereka akan mengenakan syarat baru supaya produk-produk keperluan yang berada di bawah kawalan mereka sahaja, yang dibenarkan untuk diniagakan. Mereka akan menguasai sepenuhnya sistem pengagihan makanan dan minuman, sumber tenaga serta perbekalan air, bahan bakar serta pengangkutan, pendidikan serta kemudahan kesihatan rakyat dan juga sistem kehakiman. Mana-mana hasil pertanian dan penternakan yang tidak melalui kawalan mereka, akan dimusnahkan tanpa sebarang belas ihsan. Pelbagai alasan akan diwujudkan untuk mengesahkan tindakan mereka itu.


Mereka mahu setiap manusia menjadi tamak 
dengan menyertai sistem kewangan kapitalisma
yang mereka wujudkan. Akhirnya ketamakan
itu akan menjerut diri mereka sendiri.

Peluang memulakan pengambilan kuasa pemerintahan terjadi, apabila berlaku keadaan seperti bencana cuaca dalam tempoh yang lama yang memusnahkan hasil pertanian. Perkara yang bakal terjadi itu akan diikuti dengan kekecohan manusia dalam usaha mendapatkan makanan. Dalam keadaan kekecohan serta tidak dapat berfikir panjang, golongan globalis akan mewujudkan 'ancaman luar' melalui teknologi ‘makhluk asing’ yang sedia mereka miliki, untuk mengugut manusia seluruhnya bahawa manusia memerlukan penyelamat bumi.

Lakonan ancaman luar dan mewujudkan 
‘penyelamat  bumi’ versi mereka, sedang 
diusahakan secara teliti. Anak-anak kita 
nampaknya lebih dahulu memaklumi
kehadiran 'penyelamat bumi' itu. 

Perkara terakhir yang dirancang adalah penguasaan terhadap kerohanian dan penyembahan umat.

No comments:

Post a Comment

Popular