SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Tuesday, February 17, 2015

SURAH AL-MA'ARIJ AYAT 39 -- TUBUH MEREKA APAKAH SEBENARNYA?


کلا انا خلقنهم مما يعلمون

Sekali-kali tidak, sesungguhnya Kami, telah membentuk Kami akan mereka daripada apa yang mereka ketahui.

tidak sekali-kali! (Mereka Yang kufur ingkar tidak akan dapat memasukinya). Sesungguhnya Kami telah menciptakan mereka dari apa Yang mereka sedia mengetahuinya.

i.     Mereka Sendiri Mengetahui 
       Keperluan Tubuh Mereka

Mereka ini begitu pakar sekali tentang sistem pembiakan hidupan. Sehingga mereka dapat menyusun peta DNA setiap kromosom yang menjadi asas terhadap hidupan ciptaan Tuhan. Serta mereka mengetahui bahan-bahan merbahaya yang dapat mengakibatkan kecacatan pertumbuhan baru daripada janin kepada bijian bertunas. 

Sewajarnya mereka pihak yang paling mengetahui tentang bahaya pencemaran. Mereka lebih mengetahui kesan pewarna 'red amarant' kepada janin, ubat-ubat pencegah loya seperti tallydomyte, serta kesan-kesan pencemaran seperti karbon monoksida dan sianida terhadap kesuburan. Terdapat banyak kes kecacatan kongenital tersimpan rekod-rekodnya di hospital dan bilangannya semakin bertambah setiap tahun. 

Beberapa kes bayi biru telah dilaporkan akibat daripada pencemaran nitrat dalam air perbekalan. Begitu juga kes-kes bayi kuning (jaundis) yang sehingga kini masih tidak dapat dipastikan puncanya.

ii.   Mereka Tidak Berminat Dengan 
      Pemulihan, Mereka Hanya 
      Mahukan Pengubahsuaian

Kemudian mereka melakukan pengubahsuaian genetik, supaya janin-janin serta bayi-bayi yang akan datang dapat mengatasi masalah seperti kanser, penyakit berjangkit dan sebagainya. Mereka juga melakukannya terhadap sel-sel haiwan supaya baka-baka akan datang merupakan baka-baka berintangan penyakit. Apakah mereka dapat mengatasi kekuasaan Tuhan dengan mengambil tahu semua kelahiran bayi-bayi baru yang Tuhan telah takdirkan di atas permukaan bumi pada masa akan datang? Atas alasan kepintaran mereka, mereka masih berterusan melakukan pencemaran alam, lantaran formula mengubahsuai baka ada dalam pengetahuan mereka. Seolah-olah adalah menjadi kepentingan mereka untuk menjaga kemandirian zuriat mereka tanpa memperduli nasib generasi daripada kaum-kaum yang lain. 

Sehingga kini adakah mereka dapat menyelesaikan masalah penyakit berjangkit yang begitu teruk melanda dunia daripada penyebaran virus selsema, selsema burung dan sebagainya? Setakat manakah kekuatan vaksin ciptaan mereka dapat mengatasi aktiviti pengubahsuaian genetik virus-virus berkenaan yang sebenarnya berlaku bukan di bawah kawalan mereka.




No comments:

Post a Comment

Popular