SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Monday, February 23, 2015

SURAH AL-MA'ARIJ AYAT 40 -- TUHAN MAHA BERKUASA MENGATASI PENCAPAIAN MEREKA


فلا اقسم برب المشرق و المغرب
 انا لقدرون

Maka tidak! Aku bersumpah dengan Tuhan Timur dan Barat, sesungguh Kami benar-benar berkuasa.

maka Aku bersumpah Dengan (kebesaranKu) Tuhan Yang Menguasai (seluruh alam, meliputi) tempat-tempat terbit (matahari dan bulan bintang) dan tempat-tempat tenggelamnya, - Sesungguhnya Kami berkuasa

i.    Pengolahan Mereka Yang Tak Menjadi

Atas kedurjanaan mereka bersifat sedemikian, maka semakin ramai bayi-bayi baru daripada generasi kini dan mendatang akan menerima pelbagai bentuk kecacatan dan penyakit. Sedangkan bukanlah merupakan perancangan Tuhan untuk menganiayai makhluk-makhlukNya. Mereka perlu ingat bahawa Tuhanlah yang sebenar-benarnya memiliki kekuasaan di Timur dan Barat. Amalan buruk mereka perlu dihentikan. Wajarkah mereka dibiar bergelumang dengan sistem ekonomi riba yang akan memusnahkan alam sekitar yang harus menjadi tempat kediaman generasi akan datang, daripada manusia, haiwan dan tumbuh-tumbuhan?

ii.    Wajarkah Mereka?

Wajarkah mereka dengan kecanggihan ilmu mereka dari sudut teknologi maklumat, membentuk manusia yang berkeperibadian seperti syaitan dengan hidangan maklumat lagha, tayangan-tayangan yang tak senonoh dan jenayah licik melibatkan perpindahan harta manusia dengan jalan batil? Wajarkah mereka dengan kecanggihan ilmu, mereka mengubahsuai ciptaan Tuhan sehingga hanya mereka sahaja layak mendiami dan mewarisi bumi Tuhan yang Tuhan telah tetapkan untuk diwariskan kepada hamba-hamba Tuhan yang melakukan perbaikan? Wajarkah mereka dengan kecanggihan ilmu bioteknologi mereka, mereka hanya mendapatkan pemakanan yang baik dari serata dunia dan untuk manusia lain di negara-negara dunia ketiga dan yang ditimpa bencana, mereka sediakan makanan yang terhasil daripada pengubahsuaian genetik. Mereka tidak perduli kesan yang akan memudharatkan perut-perut manusia. Mereka berterusan menghasilkan teknologi baru yang sebenarnya tidak mengurangkan sedikitpun keadaan pencemaran. Untuk keuntungan yang berlipat kali ganda, mereka menyediakan najis dan pemakanan palsu daripada bahan tambah dan pewarna tertentu supaya dapat dijual pada harga yang mereka mahukan.

iii.     Adakah Mereka Sahaja Layak 
         Untuk Hidup Dan Membiak?

Wajarkah mereka mengambil sikap untuk membunuh generasi lain dalam kalangan manusia pada masa mendatang, kalaupun bukan dengan sengaja dan perkara sedemikian terjadi di atas sifat kekufuran mereka? Adakah supaya hanya generasi mereka sahaja dapat hidup untuk menguasai bumi ini dan cakerawala yang ada? Siapakah mereka itu yang mahu mengajar kita semua, supaya Tuhan tidak perlu untuk diagendakan dalam kehidupan, cukup dengan peraturan 'Survival of The Fittest' yang didokong oleh para aties pengikut Darwin yang berwajah kera?

Ajaran sedemikian telah dituruti oleh Lenin dan Stalin sehingga membawa akibat buruk kepada kehidupan keluarga dalam masyarakat manusia. Mereka membentuk ajaran komunis melalui Das Kapital ajaran Karl Marx.



No comments:

Post a Comment

Popular