SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Sunday, December 23, 2018

TINDAKAN MEMBELI YANG KONONNYA UNTUK TUJUAN MEMBELA


Apa benarkah penggunaan wang maya akan memulihkan kedudukan ekonomi negara? Jawapannya mungkin ya. Meletakkan kita di penjuru bucu jurang yang hampir runtuh akan menyebabkan kita berpaut kepada apa sahaja yang dihulur kepada kita, asalkan kita tidak terus jatuh terjunam. Kedudukan ekonomi kapitalis kini telah berada di tepi jurang yang hampir runtuh. Setiap negara terpaksa berhempas pulas untuk menyelamatkan keadaan. Ekonomi perlu di‘reset’ semula dengan pelbagai cara. 

Cara yang paling mudah adalah dengan memulakan peperangan. Peperangan akan menyebabkan banyak jiwa terkorban. Mereka yang terkorban tentunya tidak perlu membayar hutang. Para pendeposit yang menyimpan harta mereka di bank-bank juga perlu dihapuskan agar mereka tidak dapat menuntut kembali wang simpanan mereka. 

Sekiranya dahulu ketika Perang Dunia Ke-2, mereka yang berhutang adalah tentera-tentera Jerman yang terlibat dalam peperangan. Tentera-tentera itu asalnya adalah rakyat yang dibelenggu dengan hutang yang akhirnya diprovokasi untuk memulakan peperangan. Pendeposit-pendeposit harta pula adalah bangsa Yahudi yang terpaksa dibunuh beramai-ramai agar mereka tidak dapat menuntut kembali harta yang mereka depositkan ke dalam bank. Perancang kepada program pembunuhan seperti ini adalah keluarga Rothchild – berbangsa Yahudi. Mereka mahukan hanya mereka dan ahli keluarga mereka sahaja yang hidup dan menjadi raja sementara seluruh manusia lainnya menjadi hamba yang menyembah mereka. 

Tindakan berbunuhan sesama sendiri dan pembunuhan beramai-ramai itu adalah laksana tikus-tikus kelaparan. Perkara ini telah dilakukan sebanyak dua kali melibatkan perang dunia dan mereka mahu lakukannya sekali lagi. Manusia seluruhnya harus berbunuhan sesama sendiri sehingga akhirnya kaum mereka dan penyembah-penyembah kaum mereka sahaja yang wujud. Perang besar kali ke tiga atau lebih dikenali sebagai ‘malhamah qubro’ adalah sesuatu yang pasti akan terjadi. Negara-negara yang dihasut untuk berperang sebelum ini akan digunakan sebagai ugutan supaya kita semua mematuhi mereka ini. Afghanistan, Iraq, kemudian diikuti dengan Syria dan Yaman, dan selepas ini Arab Saudi, akan dipergunakan sepenuhnya untuk menakut-nakutkan negara lainnya. Di negara Amerika Latin, mereka sedang merancang untuk menghuru-harakan negara Venezuela. Rakyat negara Hondurus dibeli untuk berhijrah ke Amerika Syarikat melalui perjalanan yang jauh.

Mereka ini dibayar untuk berhijrah! 

Dalam keadaan ekonomi sesebuah negara tidak lagi terkawal, mereka sudah dijangka akan menggunakan platform wang maya supaya negara-negara tertentu tunduk di bawah kawalan mereka ini.  Pelbagai bentuk tawaran dan bantuan akan dihulurkan supaya kononnya negara yang tersepit itu akan menjadi aman. Sungguh ia kelihatan menarik dan negara kita ini, kini sedang dikepung melalui ekonomi dan undang-undang antarabangsa supaya akhirnya turut termasuk dalam perangkap mereka. Racun permusuhan berasaskan kaum dan perbezaan agama sedang disembur di negara ini agar negara ini dapat dihuru-harakan.




1 comment:

Popular