SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Tuesday, January 24, 2017

PERCATURAN BANGSA JIN TERHADAP MANUSIA


Daripada awal kalinya, kita telah membincangkan bagaimana sistem keingkaran telah dibentuk. Iblis selaku ketua segala kekufuran meletakkan dirinya pada kedudukan piramid tertinggi. Melalui penguasaan kerohanian, Iblis dibantu oleh teman-temannya yang diberi jawatan tinggi selaku perencana kerosakan dalam masyarakat jin dan manusia. Mereka telah melakukan perkara ini sejak awal kalinya mereka disingkirkan dari syurga atas sebab kesombongan mereka enggan sujud kepada Adam A.S., suatu lembaga yang Tuhan ciptakan daripada tanah. Selaku guru segala kesesatan, Iblis telah membawa ajaran atas tiga prinsip dan prinsip ini tidak pernah berubah sejak dari dahulu lagi. Prinsip-prinsip itu adalah

          i.      Suk – Keburukan
          ii.     Fahsaa' – Aktiviti seks terlarang
          iii.    Memperkata tentang ketuhanan
                  tanpa ilmu.

Dan sejak dahulu lagi kita telah dapat menyaksikan bahawa segala bentuk kekuasaan pemerintahan yang mengamalkan prinsip-prinsip sedemikian akhirnya akan musnah sama ada akibat tewas dalam peperangan atau perpecahan rakyat yang wujud daripada pemberontakan terhadap kepimpinan yang menyeleweng. Melalui pentadbiran manusia, pengaruh Iblis terpapar pada bangunan-bangunan peribadatan berbentuk piramid seperti bangunan piramid Maya di Mexico, piramid Kufu dan Giza di Mesir, kuil-kuil Hindu dan sebagainya. 

Penguasaan pertama Iblis adalah melalui pembentukan masyarakat berkasta. Keadaan ini diwujudkan akibat daripada hancurnya sistem kekhalifahan terakhir sebelum ini, menguruskan hak-hak kepentingan rakyat. Kini tiada lagi bekalan air percuma, bekalan garam percuma dan kemudahan padang ragut percuma. Sekiranya dahulu, kasta diwujudkan atas prinsip kerohanian, bahkan kini sistem kasta diwujudkan melalui sistem ekonomi kapitalis berasaskan riba. Masyarakat sekurang-kurang dibahagikan kepada tiga golongan. Golongan atasan yang terdiri daripada kepimpinan, mereka ini sebenarnya tidak perlu sepenuhnya membayar sebarang cukai. Mereka ini terdiri daripada pembuat polisi, pencatur ekonomi serta pemodal-pemodal besar. Mereka hanya memikirkan keuntungan dan berusaha untuk mendapatkan keuntungan atas aktiviti manusia. 

Golongan pertengahan adalah yang melakukan semua pekerjaan dan membayar cukai. Mereka diberi tempat semata-mata untuk berkhidmat atas nama negara dan sebagainya dan mereka jualah yang menanggung beban sekiranya berlaku ketidak tentuan dalam negara. 

Golongan rendah adalah merupakan masyarakat gelandangan yang tidak memiliki pekerjaan tetap. Kehadiran mereka sengaja diwujudkan untuk menakut-nakutkan golongan pertengahan agar mereka tidak dapat menggunakan pemikiran kritis mereka untuk memikirkan polisi yang dilaksanakan oleh golongan atasan.

Demi mengukuh cengkaman kuasa, golongan atasan akan membesar-besar perbezaan dalam kalangan masyarakat sehingga setiap ahli masyarakat hanya perlu memikirkan bahawa keberadaan mereka hanya akan terpelihara melalui pengawasan pihak atasan, melalui jabatan polis yang diwujudkan, melalui badan kehakiman serta undang-undang yang dibentuk. Corak pemikiran rakyat sentiasa ditekan supaya mereka tidak dapat memikirkan perkara-perkara kritikal yang sedia mengakibatkan banyak terjadi perkara-perkara kerosakan yang menyusahkan rakyat.

Supaya rakyat tidak segera bangun, kerohanian mereka turut dikuasai sehingga pejabat-pejabat agama hanya dipergunakan sebagai badan yang mengaut keuntungan melalui kutipan zakat, persediaan peruntukan haji dan sebagainya. Pembelaan terhadap rakyat menjadi sangat terhad sehingga ramai dalam kalangan mereka mengalami kekecewaan tetapi tidak dapat berbuat apa-apa. Mereka ditekan dengan sistem ekonomi kapitalis sehingga mereka bekerja seperti hamba tanpa tuan yang dapat mereka ketahui dan seperti banduan dalam penjara tanpa jeriji besi yang dapat dilihat. Hamba kepada hutang serta banduan kepada sistem ekonomi kapitalis. 


Kita ditipu hari-hari melalui perhambaan hutang

Negara-negara kapitalis seperti Amerika Syarikat, Britain, Perancis, Australia, Malaysia, Singapura dan sebahagian negara Arab, telah mengikuti sistem ekonomi kapitalis berasaskan pasaran bebas dan rakyat negara mereka telah dirasuk dengan sistem sedemikian sehingga mereka amat sukar melihat permasalahan sebenar yang menimpa umat manusia. Harta mereka diambil atas nama agama tanpa sebarang cukai yang perlu dibayar. Tanah air mereka mengalami kerosakan atas nama pembangunan. Maruah mereka tercemar atas nama kemodenan. Demikian ini adalah perancangan utama Iblis, atas kegagalannya berulang-ulang kali berusaha menguasai bumi ini bagi menunjukkan kepada Tuhan seolah-olah Tuhan melakukan kesilapan dalam memilih manusia selaku pentadbir mukabumi ini. Seterusnya, apakah rancangan Iblis atas kerosakan yang telah umat manusia lakukan akibat mengikuti percaturan ekonomi kapitalis? Sebenarnya ia berusaha mengambil kesempatan atas kekalutan di bumi ini kononnya sebagai penyelamat manusia.

Suatu Pendedahan : Iblis sedang merancang
untuk 'menyelamatkan' manusia melalui 
penipuan terancang.

Penguasaan kedua Iblis adalah melalui pengawalan sistem kewangan. Keadaan ini juga diwujudkan akibat daripada hancurnya sistem kekhalifahan terakhir sebelum ini. Di mana-mana jua sekarang ini sistem perbankan telah diwujudkan menggantikan sistem baitulmal. Baitulmal pula diwujudkan sebagai pusat pengumpulan harta manusia yang kemudiannya disalahgunakan untuk tujuan-tujuan yang bukan syar'ie. Harta zakat digunakan untuk pembelian hartanah, kononnya untuk menggandakan keuntungan supaya menambah-nambahkan jumlah harta asal. Tindakan sedemikian sebenarnya menafikan hak golongan yang memerlukan sehingga mengakibatkan ramai daripada umat Islam mulai murtad. Mereka mewujudkan suasana seolah-olah yang buruk adalah sistem Islam dan yang baik adalah sistem kuffar. Dengan menukar wang daripada wang benar berupa emas dan perak yang telah lama digunakan oleh pemerintahan Islam suatu masa dahulu, kini wang palsu berupa kertas telah digunakan. Wang palsu ini dicagarkan kepada emas dan perkara ini dilakukan oleh negara-negara dengan menyerahkan emas milik negara kepada Yahudi Zionis untuk disimpan di Bank Simpanan Persekutuan di Manhattan, Amerika Syarikat. 

Mereka kemudian merancang untuk merompak emas berkenaan dengan cara yang licik melalui manipulasi pasaran bebas. Tabung 'hedge' disediakan supaya orang ramai terpedaya agar mereka aktif bermain harga di pasaran bebas. Akibat tindakan ini adalah inflasi serta surplus sehingga nilai komoditi bergerak terlalu tinggi dan turun terlalu rendah, sangat berbeza berbanding nilai pasaran benar. Kemuncak penguasaan terhadap kuasa beli orang ramai adalah penyediaan wang maya tidak kelihatan. Hanya rakyat yang berkemampuan yang menjadi hamba abdi mereka sahaja diberi peluang untuk melakukan transaksi perniagaan dengan harga pasaran yang tidak akan mampu diberi oleh peniaga-peniaga persendirian. Golongan Iblis ini sebenarnya cuba menjadikan dunia ini sebuah penjara yang sangat besar untuk mereka cuba kuasai setiap pergerakan individu. Tanpa wang elektronik, setiap rakyat tidak dapat berbelanja dan makanan manusia di rak-rak terbuka pasaraya menjadi hak mutlak golongan kapitalis. Keadaan ini telah berlaku terhadap rakyat Amerika Syarikat, apabila kebanyakan mereka amat kurang berbelanja menggunakan wang fizikal dan mereka menggunakan kad-kad elektronik sama ada kad kredit atau kad debit.

Permasalahan timbul apabila rakyat Amerika Syarikat menyedari keburukan sistem ini. Segala penentangan mengakibatkan mereka kehilangan hak berpendapatan dan berbelanja. Mereka beramai-ramai menentang manipulasi Wall Street melalui pergerakan seperti 'Occupy Wall Street' dan 'Occupy Oakland'. Mereka menentang campurtangan politik melibatkan rasuah kerana kaedah demikian hanya membawa kerugian rakyat Amerika Syarikat sendiri. Namun usaha mereka sebenarnya sia-sia kerana mereka telah dikuasai sepenuhnya oleh golongan Iblis. Seperti itu juga nasib kita nanti, apabila kita mula menyedari keburukan sistem sedemikian, baru kita sedari segala-galanya telah terlewat. 

Hanya satu cara mereka dapat mengatasi masalah ini iaitu dengan mewujudkan semula SISTEM sadaqah untuk membantu pihak-pihak yang memerlukan bantuan dalam kalangan mereka. Mereka tidak perlu menjadi hamba kepada suasana, hamba kepada hutang dan mereka tidak perlu berada dalam penjara yang dikelilingi jeriji besi tidak kelihatan. Mereka perlu bebas secara fizikal dan mental. Atas usaha sedemikian, sebahagian mereka berusaha, menyedarkan rakyat Amerika Syarikat tentang bahaya ini tetapi siapalah mereka...




No comments:

Post a Comment

Popular