SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Sunday, April 9, 2017

SURAH AL-JIN AYAT 27 -- HANYA KEPADA INDIVIDU TERTENTU


الا من ارتضى من رسول فانه يسلك
من بين يديه و من خلفه رصدا

Melainkan (kepada) barangsiapa telah diredhai Ia, daripada utusan, maka sesungguhnya Ia mengelilingi daripada antara dua tangannya dan daripada belakangnya suatu pengintaian.

Melainkan kepada mana-mana Rasul Yang diredaiNya (untuk mengetahui sebahagian dari perkara ghaib Yang berkaitan Dengan tugasnya; apabila Tuhan hendak melakukan Yang demikian) maka ia mengadakan di hadapan dan di belakang Rasul itu malaikat-malaikat Yang menjaga dan mengawasnya (sehingga perkara ghaib itu Selamat sampai kepada Yang berkenaan).

i.     Penjagaan Rahsia

Rahasia-rahasia itu turut akan dijagai supaya tidak akan terungkap oleh utusan itu tanpa pengawalan penuh. Pada zaman RasululLah S.A.W. seketika sebelum berlakunya pengepungan Makkah yang membawa kepada pembukaan Makkah, RasululLah S.A.W. telah berdoa kepada Tuhan supaya perancangan itu dirahsiakan. Namun berlaku suatu usaha daripada sahabat yang mengirim berita ke Makkah secara rahsia supaya ahli keluarganya di Makkah meninggalkan kota itu sebelum berlaku penaklukan. Peristiwa ini telah dimaklumkan oleh Jibril A.S. kepada RasululLah S.A.W. lalu RasululLah S.A.W. mengutus Syaidina Ali R.A. untuk menghalang perutusan berita itu. Sehinggalah umat Islam berjaya sampai di sekitar kota Makkah dan menyalakan unggun api bagi menggerunkan pihak musyrikin Makkah. Pada zaman ini, banyak rahsia kejadian yang akan berlaku yang tertulis pada lembaran-lembaran seperti kulit haiwan dan kertas paparus disimpan oleh pihak Vatican di Vatican City di Itali. Mereka dapat mengetahui maklumat sebahagian peristiwa yang berlaku akan datang. Tetapi atas sikap bencikan kebenaran, mereka telah merahsiakannya. Bahkan kitab Injil yang segar dikatakan disimpan di sana sehingga suatu masa nanti akan diperolehi oleh Al-Mahdi, menyebabkan keseluruhan kaum Nasrani akan beriman kepada Nabi Isa A.S. selepas kedatangan Dajjal.

ii.    Tentang Jin dan Perkhabaran Ghaib

Secara mudah untuk diperkatakan, Tuhan lebih mengetahui tentang perkara ghaib dan bukannya dengan perkhabaran daripada jin. Pengetahuan tentang perkara yang ghaib tersimpan pada utusan Tuhan yang diredhai. Menghindari jin dan menyerahkan kepada Tuhan atas urusan perkara ghaib bukanlah penyebab perkara ghaib untuk tidak boleh diperbincangkan. Terdapat banyak hadith marfu’ yang mengkhabarkan peristiwa-peristiwa yang akan berlaku selepas dari zaman kerasulan sehingga menjelang As-Sa’ah. Seterusnya ayat 72:26 tidak harus diambil secara sekerat sehingga melupai 72:27 sehingga mengakibatkan perbincangan perkara mendatang menjadi suatu kelarangan. Sesiapa sahaja dapat mengetahui perkara ghaib pada had-had tertentu.

Kita sebenarnya dapat mengagak perkara yang
bakal terjadi berdasarkan pengamatan masa kini.
Bersiap sedialah sebelum sampai masanya yang
jiran-jiran kita kelaparan.

iii.     Di Sebalik Ajaran Perkara Ghaib

Bangsa jin sebenarnya tidak mengetahui perkara mendatang dan tidak juga Iblis yang mengetuai ajaran keingkaran yang diikuti oleh sebahagian jin dan manusia.Mereka hanya dapat mengetahui perkara mendatang melalui manuskrip-manuskrip yang ditinggalkan oleh rasul-rasul terdahulu. Perkhabaran daripada Nostradamus yang masyhur tentang puisi-puisinya yang memberitahu kejadian mendatang, diperolehi daripada datuknya yang telah menemui manuskrip di perpustakaan yang turut tersimpan di bawah bangunan Masjid Al Aqsa. Pihak Vatican mempelajari perkhabaran sedemikian, begitu juga puak Luciferian (globalist)  yang mengambil kesempatan sedemikian bagi merencana agenda yang mereka namai sendiri sebagai menyusun semula masa. 

Oleh kerana mereka tidak mengetahui perkara ghaib perkhabaran masa akan datang, mereka telah membentuk ajaran baru tentang masa silam. Mereka mengajari bahawa setiap jiwa yang dilahirkan masakini adalah merupakan individu yang pernah hidup sebelum ini. Iaitu individu yang telah menempuh kematian, lalu telah melalui suatu proses yang mereka namai sebagai proses amnesia iaitu proses menyah-ingatan untuk dilahirkan semula sebagai individu baru, tanpa sebarang ingatan. Kelahiran manusia dianggap sebagai menempuh sebuah kelahiran semula atau reinkarnasi. Dengan teknologi yang mereka pelopori, mereka dapat memadam ingatan seseorang tentang sesuatu dan mereka juga dapat memuat turun semula ingatan kepada seseorang sehingga seorang itu merasakan seolah-olah ia pernah hidup sebelum ini. Konsep reinkarnasi tidak pernah diketahui wujud dalam agama Islam. Konsep ini wujud dalam agama penyembahan berhala seperti agama Hindu. Agama Islam hanya mengajar perkara kebangkitan di akhirat nanti. Kita tidak harus memandang ke belakang tentang sesuatu yang silam yang kini kita tidak akan perolehi kembali dan yang harus kita hadapi adalah persediaan untuk menghadapi hari-hari mendatang di akhirat kelak. Memandang ke hadapan menjadikan kita berada dalam agama yang mahu kita maju ke hadapan dengan kemajuan yang jauh.





No comments:

Post a Comment

Popular