SUMBANGAN UNTUK PONDOK

Kepada pengunjung blog yang budiman! Kepada Sesiapa Berhajat Untuk Infak Kepada Pondok Al Jaafar

(Sila Klik Di Sini).

Mudah-mudahan Sumbangan Anda Menjadi Amal Jariah Dan Mendapat Rahmat Di Sisi Allah S.W.T. Amin.

Friday, March 16, 2018

JIN-JIN YANG DIJADIKAN SURUHAN


ﻮ ﻤﻦ ﺍﻠﺠﻦ ﻤﻦ ﻴﻌﻤﻞ ﺒﻴﻦ ﻴﺪﻴﻪ ﺒﺈﺫﻦ ﺮﺒﻪ

Dan daripada (bangsa) jin (terdapat) mereka yang ia bekerja antara dua tangannya dengan izin Tuhannya.

dan (Kami mudahkan) sebahagian dari Jin untuk bekerja di hadapannya dengan izin Tuhannya.

Penulis telah mengkhabarkan tentang bangsa Jin sebelum ini dalam surah Al-Jin. Mereka telah mendahului manusia tinggal di bumi ini dan mereka telah mencapai tahap ilmu yang dapat dikatakan sebagai canggih pada sudut ukuran oleh kebanyakan manusia masakini. Apabila perkara tentang jin cuba diperbincangkan, kebanyakan kita mengambil sikap skeptik. Kebanyakan daripada kita cuba mengaitkan perkara demikian sebagai perkara tahyul, karut atau mengarut untuk diakui. Walhal pada masa yang sama, sebahagian manusia masih merujuk kepada jin dalam persoalan mistik, untuk tujuan melaris perniagaan, memudharat pihak lain serta dalam usaha mendapatkan perkhabaran perkara ghaib.

Namun apabila perkara Jin cuba dikaitkan dengan suatu bentuk pencapaian teknologi, manusia secara umumnya lebih terhibur dengan dakwaan bahawa perkara demikian adalah persembahan makhluk asing yang datang ke bumi dari planet yang jauh. Persembahan tayangan-tayangan dari Holywood telah digunakan untuk mempengaruhi minda manusia sehingga manusia dikatakan tidak memerlukan ‘dogma’ agama atau ajaran Tuhan untuk maju seperti makhluk asing berkenaan. Mereka akhirnya diajar bahawa makhluk asing adalah makhluk asing, sementara jin atau apa-apa jua yang dikatakan mistik, adalah dua perkara berlainan untuk diperbincangkan.

Sejak tahun 1980'an lagi, kita telah didedahkan
bahawa makhluk asing telah lama menunggu
di langit, cuba menasihati manusia supaya
tidak merosakkan bumi ini.

Dalam menghadapi perkara ini, terdapat segelintir daripada masyarakat kita telah dirasuk minda mereka dengan kenyataan bahawa makhluk asing (yang tidak berpakaian itu) adalah jauh lebih canggih berbanding manusia. Mereka akhirnya menganggap bahawa penciptaan manusia sebagai makhluk ‘tercanggih’ sebagaimana yang didakwa dalam kitab suci adalah suatu dogma agama semata-mata. Atas perkara inilah, suatu bentuk kesempatan akan diambil oleh golongan NWO, untuk memperkenalkan suatu bentuk ajaran baru kepada umat manusia. Dalam menghadapi keadaan ini, kita harus sedia memaklumi bahawa terdapat suatu perancangan teliti oleh golongan penyembah-penyembah syaitan untuk menguasai umat manusia. Mereka ini telah membentuk peristiwa besar dalam sejarah umat ini. Mereka mengambil kesempatan ini atas sikap manusia sendiri yang amat gelojoh dalam menghadapi kehidupan. 




No comments:

Post a Comment

Popular